۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

معاون وزیر علوم:

دیوان عدالت اداری نباید به حدود صلاحیت وزارت علوم ورود کند

دیوان عدالت اداری نباید به حدود صلاحیت وزارت علوم ورود کند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با بیان اینکه دیوان عدالت اداری نباید به حدود صلاحیت وزارت علوم وارد شود، گفت: دیوان به تدریج به این نتیجه خواهد رسید.

علی اسلامی پناه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه دیوان عدالت اداری تا چه حدی می‌تواند در محتوای علمی و آموزشی ورود داشته باشد گفت: اصولاً در کشورهای دیگر دیوان عدالت اداری زیر نظر قوه مجریه فعالیت می‌کند یعنی یک هیأت هایی به مسائل رسیدگی می‌کنند و در نهایت به دیوان ارائه می‌شود که به آن شورای دولتی می‌گویند و همان شورا به مسائل مربوطه رسیدگی می‌کند و کافی است.

وی ادامه داد: اما در کشور ما دیوان عدالت اداری زیر نظر قوه قضائیه قرار داشته و فعالیت می‌کند، از یک طرف مسائل آموزشی مطرح شده و کمیته‌های انضباطی تشکیل می‌شوند و وقتی به رأی قطعی رسیدند، تازه به دیوان ارجاع داده می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه‌ای دارد که دیوان در مسائل آموزشی و تخصصی نباید زیاد ورود نکند، وزارت علوم خود یک هیأت عالی تجدد نظر دارد، دیوان عدالت اداری هم همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموع تقریباً دیوان عدالت اداری نیز کم کم به این نتیجه می‌رسد که جاهایی که حدود صلاحیت وزارت علوم و دانشگاه‌ها است، ورود نکند.

کد خبر 5166372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      1 1
      دیوان درک دقیقی از مصوبات وزارت علوم و دانشگاه ها ندارد. در خصوص موردی بنده شکایتی از دانشگاه ه به دیوان ارائه کردم ، مسئول حقوقی دانشگاه که به نحوی متشاکی (از طرف ریاست دانشگاه) بود علنا گفت صد درصدحق با شماست ولی به احتمال زیاد به علت عدم آشنایی کافی دیوان با مصوبات محکوم می شوی و عملا چنین شد.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      1 1
      چرا نباید یک چشم دیگر ناظر فعالیتهای وزارت علوم باشد. بدون نظارت چگونه از سلامت اطمینان حاصل می کنید؟ بدون نظارت چگونه از سوگیری و ظلم جلوگیری می کنید و مطمئن خواهید بود که عدالت اجرا می شود؟ پس نظارت دیوان عدالت اداری لازم است
    • رسولف IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 0
      مسئله دقیقا اینه که اینجا ایرانه، نه کشور دیگه! وزارتی که دست چپ و راستش با نظر سیاسیون تغییر کنه که وزارت علوم نیست. پس لازمه یک نهاد انقلابی ورود کنه تا حداقل یک مجرایی برای پیگیری شکایات و پاسخگویی وجود داشته باشه.